REUNIONS VIRTUALS
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REUNIONS VIRTUALS

22 Abr REUNIONS VIRTUALS

REUNIONS VIRTUALS . Sant Ignasi de Loiola

REUNIONS VIRTUALS
La trobada amb Jesús, la millor presencial

Si a una cosa ens estem acostumant amb aquesta situació és a fer reunions virtuals. Malauradament molts ens estem començant a cansar però és el que hi ha. Ara per ara les hem de continuar fent. Van bé per trobar-se –és una manera de parlar– i dialogar amb les persones, no perdent el contacte però… Hom ja admet que perdem moltes coses: la presència, el poder veure bé la cara del altra, el diàleg. Perquè en aquestes reunions sovint falla “el sistema”, es senten sorolls, interferències. El compartir és veu clarament malmès però… Tornem-hi, és el que hi ha. Ho hem d’aprofitar.

L’altra dia varem fer un consell parroquial virtual. Ja és el tercer o quart que fem. Va bé fer-ho així perquè, d’altra manera no podríem compartir i posar-nos d’acord en una cosa tan important com és el bon funcionament de la comunitat. Tanmateix, al final, a l’hora de buscar una data per a la propera reunió, tots varem demanar de fer-la presencial. Previsiblement haurem començat una petita des escalada –la data és el proper dilluns– i ja no estarem en estat d’alarma. Per tant, podrem tornar més tard de les 10 de la nit. En aquesta reunió varem treballar un text, com sempre fem en començar. El títol era “fe i pandèmia”. En aquest text –fet per un laic– hi havia una frase que “em va arribar”, com es diu ara. Diu així: “una de les paradoxes del nostre temps és viure en un mon ple de xarxes socials i seguir arrossegant importants soledats existencials com a conseqüència de la feble vinculació que uneix a les persones.” És a dir, malgrat la molta comunicació que tenim, potser estem més sols que abans. Dona per pensar.

Quan els deixebles de Joan Baptista van a trobar Jesús –perquè Joan els hi havia dit que el seguissin– Jesús es girà i els digué: “què voleu?” És el primer cop que Jesús parla en l’evangeli de Joan. Aleshores els deixebles li pregunten: “on us allotgeu?” I Ell els diu: “veniu i ho veureu”. Llavors l’evangelista diu: “es quedaren amb Ell tota la tarda”.

Quedar-se amb Jesús, una de les màximes cristianes. Una estada presencial de les més autèntiques, que marquen. “Eren les quatre de la tarda” diu Joan referint-se a l’episodi anterior. Una experiència que deurien recordar per sempre.

Xavier Moretó, rector.

 

 

1Comentari
  • Guillermo Lázaro Gay
    Publicat 11:07h, 23 abril Responder

    No sé bien qué es soledad existencial, pero puedo entenderlo más o menos.
    Me parece que la soledad es consustancial a la persona. En las grandes alegrías y en las tristezas más hondas el hombre está trágicamente sólo
    Por lo demás, las gentes se unen cuando hay objetivos comunes que alcanzar, Si nos remontamos a los tiempos más primitivos, la época del nomadismo, el sustento de la tribu dependía de la colaboración para la caza y ello establecía lazos de camaradería. Con la llegada del sedentarismo y la agricultura los cazadores se convirtieron en propietarios, y cada uno cultivó su propia parcela, y surgió el individualismo y en determinadas situaciones la lucha por el agua y loa terrenos fértiles. Se podría suponer que esa fuera la primera manifestación, simplificando muchísimo, de muchos males presentes.
    En la vida ordinaria me parece que la soledad desaparece cuando hay entusiasmo por una causa común, que no debe ser necesariamente épica. Se establecen lazos entre los coleccionistas de todo tipo, los aficionados a la entomología, los excursionistas, los dibujantes, o los informáticos. Quiero decir que basta un quehacer o interés común para que se establezcan espacios de colaboración que pueden dar lugar a amistades satisfactorias. Si miramos los evangelios no veo mejor ejemplo de personas unidas íntimamente por su interés religioso que el episodio de Emaús. O la entrañable visita nocturna de Nicodemo a Jesús. O la espera ansiosa de la efusión del Espíritu en el Cenáculo. Lo que hay de común en todos los casos es la comunidad de intereses, lo cual exige una actividad personal con objetivos que no por ser triviales dejan de requerir una cierta inquietud. En nuestro ámbito los grupos parroquiales son, sin duda, ocasión de crear relaciones muy convenientes, aunque para ello se requiera la participación de las personas señaladas de la parroquia, y, siempre, su continuidad , ya que su interrupción provoca la dispersión de los participantes.
    Nada más alejado de todo lo anterior que el desenfreno parlanchín, el cotorreo ruidoso de las redes sociales, en las que de lo que se trata es de imponer una opinión, y, dependiendo de las circunstancias, desautorizar al oponente. Aun así, las conversaciones que se establecen en algunas páginas temáticas, parece que logran lazos, aunque solo sean de corresponsalía, respetuosos y en cierto modo valiosos. Pero supongo que cuando se habla de redes sociales no se hace referencia a esto, sino a twitter, facebook Instagram etc. de las que, verdaderamente, sé muy poco, aparte del sentir común.
    G.L.

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